خدمات حمل بار ترافیکی

درخواست خدمات حمل بار ترافیکی در تهران و سایر شهرها

حمل بار ترافیکی

۴.۱
(۱۶)

حمل بار ترافیکی و محموله های ترافیکی به دسته ای از بارهایی گفته می شود که از نظر ابعاد و وزن بیشتر از حد استاندارد تعریف شده باشند. تردد وسایل نقلیه ای که ابعاد و اوزان آنها بدون بار و یا پس از بارگیری از حد مجاز عبور کند، شامل قوانین باربری و حمل بار ترافیکی می شود. برای حمل و جابجایی این چنین محموله هایی باید مجوز قانونی صادر گردد.

محموله ترافیکی

چه ابعاد و ویژگی هایی شامل قانون محموله ترافیکی می شود؟

۱-عرض بیش از ۲.۵۰

۲-ارتفاع ۴.۵۰

۳-طول  اگر از مرکز آخرین محور ناوگان ۳ (سه متر) بیرون زده باشد و در تریلی ها ۵ (پنج متر) و میزان جلوآمدگی بار از مرکز اولین محور۵ (پنج متر) جزو محموله ترافیکی به حساب می آید.

۴-تناژ ۴۰ تن

در صورتی که وزن بار و ماشین به ۴۰ تن برسد، شامل قوانین حمل و نقل ترافیکی می شود.

جابجایی بارها با شرایط گفته شده در بالا با رعایت تبصره هایی توسط رانندگان و باربری ها صورت می گیرد.

 

در صورت نیاز به استعلام قیمت بار ترافیکی یا راهنمای با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰

 

حمل بار ترافیکی

تبصره های مربوط به حمل بار ترافیکی  چیست؟

– باربری باید دارای مجوز فعالیت های دائم در حمل و نقل باشد.

– ساعت مجاز حمل و نقل و باربری را رعایت کند.ساعت مجاز برای حرکت این ناوگان ها نیم ساعت قبل از غروب آفتاب و نیم ساعت بعداز طلوع آفتاب می باشد.

نکته مهم: در بعضی از شهرها که نمی توان در روز حرکت کرد، چون محموله باید از پلی عبور کند یا اینکه از میادین شلوغی رد شود، ادامه مسیرباید به ۱۲ شب تا ۵ صبح موکول شود.

– خودرو اسکورت: برای حمل محموله ترافیکی باید از خودروی اسکورت استفاده شود. این خودرو به همراه خود علائم و تجهیزاتی را دارد مانند چراغ گردان، تابلوی احتیاط محموله، پرچم قرمز رنگ با علائم شب رنگ، چراغ چشمک زن، جعبه های کمک های اولیه و درمانی و همچنین کپسول آتش نشانی.

همیشه خودروی اسکورت باید در جلوی محموله ترافیکی با رعایت حدود ۱۵۰ متر فاصله حرکت نماید. در بعضی مواقع محموله ترافیکی نیاز به دو خودروی اسکورت دارد، یکی از پشت و دیگری از جلو محموله را همراهی می کنند.

– بار حمل شده توسط باربری و اتوبار حتما دارای مجوز باشد.

– در موسسات باربری و اتوبار برای محموله با بار ترافیکی بیمه نامه معتبر صادر می شود.

– یکی از موارد مهمی که باید موسسه اتوبار و حمل ونقل بار ترافیکی حتما رعایت کند این است که وقتی قرار است محموله ترافیکی از روی پلی عبور کند، باید نسبت تحمل آن پل را به تناژ کالای مورد حمل در نظر بگیرد و سپس از آن عبور کند.

در بعضی موارد که بار ترافیکی مانند بلدوزر، لودر و جرثقیل ها، گریدر و… می باشد و امکان عبور از پل وجود ندارد. یا باید از کنار گذر عبور کرد و اگر امکان تردد از کنار گذر نباشد، باید محموله را با دقت زیاد و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی پایین آورند و سپس آن را روشن کنند و از روی پل عبور دهند و پس از این که از پل عبور کرد، مجددا با دقت زیاد عمل بارگیری انجام شود و ادامه مسیر طی شود. در بعضی موارد خاص نیز باید جاده یا پل تاسیس شود و بار از روی آن عبور کند.

حمل بار ترافیکی

سرعت خودرو برای حمل بار ترافیکی

  • بار ترافیکی با طول ۲۰ متر، سرعت مجاز تا ۶۰ کیلومتر، بین ۲۰ تا ۳۰ متر، تا ۴۵ کیلومتر و بیش از ۳۰ متر، تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می باشد.
  • بار ترافیکی با عرض ۲.۶۰ تا ۳ متر، سرعت مجاز تا ۶۰ کیلومتر ، بین ۳ تا ۴ متر، حداکثر تا ۴۵ کیلومتر و بیش از ۶ متر، حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
  • بار ترافیکی با ارتفاع ۴.۵۰ تا ۵ متر، سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر ، بین ۶ تا ۵ متر، تا ۴۵ کیلومتر و بیش از ۶ متر، حد اکثر تا ۴۰ کیلومتر در ساعت می باشد.
  • بار ترافیکی با وزن کل ۴۰ تا ۶۲ تن، سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر ، بین ۶۲ تا ۹۶ تن، تا ۴۵ کیلومتر و بیش از ۹۶ تن، حداکثر تا ۳۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

بهترین شکل جابجایی بار ترافیکی کدام است؟

پیشنهاد می کنیم باربری و حمل بار ترافیکی خود را به شرکت های حمل ونقل بسپارید. این شرکت ها با نرخ های مناسب و بیمه نامه های معتبر حمل بارها و باربری را در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهند داد. این شرکت ها انواع وسایل مانند تریلی کف کش، تریلی کفی، کمر شکن و بوژی را در اختیار دارند و به صورت تخصصی همراه با اسکورت مناسب و دریافت مجوز، بار ترافیکی شما را به مقصد می رسانند.

حمل بار ترافیکی با استفاده از چه نوع خودرو هایی انجام می شود؟

انواع کامیون و خودروهای باربری که جهت حمل بار سنگین و فوق سنگین استفاده می شوند عبارتند از:

۱-تریلی کمر شکن

۲-بوژی کش

۳-تریلی کفی

کمرشکن دارای طولی در حدود ۸ الی ۱۸ متر می باشد، عرض این نوع خودرو  از ۶/۲ تا ۳ متر می باشد و قابلیت حمل بار و باربری از وزن ۱۶ الی ۳۶ تن را دارند. برای حمل دستگاه های راه سازی و ماشین آلات بزرگ و سنگین که شرایط ترافیکی دارند از تریلی کمر شکن استفاده می شود.

حمل بار ترافیکی

 

بوژی ها دارای طول متغیر هستند. بنا به نیاز می توان طول آن را افزایش یا کاهش داد. عرض آن ۳ متر و قابلیت تحمل وزن تا ۹۶  تن را دارا می باشد. این خودروی باربری بصورت یک کفی با ده ها جفت چرخ می باشد که توسط یک یا چند کشنده محموله سنگین را جابجا می کند. در برخی از موارد برای بار هایی که دارای وزن خیلی زیادی نیستند و ابعاد آنها تا حدودی غیر متعارف است، از تریلی کفی نیز می توان استفاده کرد. تریلی کفی تا ۲۴ تن بار را می تواند حمل نماید. تریلی کفی ارتفاع بلند تری نسبت به تریلی کمر شکن دارد.

انواع بارهایی که به عنوان بار ترافیکی شناخته می شوند:

۱-قطعات نیرو گاهی

۲-قطعات صنعتی بزرگ

۳-دستگاه های راه سازی مانند(لودر،بیل مکانیکی،گریدر)

۴-ساید بوم و فینیشر

۵-غلتک و بلدوزر

۶-دستگاه های حفاری

۷-سازه های فلزی

۸-ماکت و خانه های پیش ساخته کانکسی

۹-پایه سوله و ستون های فلزی بلند

۱۰- هر باری که با شرایط ترافیکی منطبق باشد

 

بیمه نامه بار ترافیکی به چه شکل انجام می شود؟

محموله های ترافیکی همیشه دارای ارزش مالی بالایی هستند و همین مورد نیاز به بیمه نامه قوی  و حرفه ای را به وجود می آورد. این بیمه نامه ها به صورت آنی در موقع بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی از طرف موسسات باربری و اتوبار انجام خواهند شد. خساراتی مانند ضربه خوردن، آتش سوزی، تصادفات و… را تحت پوشش کامل قرار می دهند.

مجوز بار ترافیکی از طرف چه سازمانی صادر می شود؟

موسسات باربری و اتوبار هرنوع کالا و محموله سنگین و فوق سنگین مجاز را که توسط سازمان راهداری و وزارت راه مورد تایید قرار بگیرند و مجوز حمل ونقل برای آنها صادر گردد، حمل خواهند کرد.

 

سوالات متداول:

بار ترافیکی چیست؟

وزن بار ۴۰ تن و ارتفاع بار ۴.۵۰ و عرض بیش از ۲.۵۰.

بهترین شرکت حمل بار ترافیکی چیست؟

شرکت حمل و نقل و باربری تهران سعادت با سابقه بیش از ۷۰ سال.

شماره تلفن شرکت حمل بار ترافیکی؟

جهت حمل بار ترافیکی با شماره ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۲۰ تماس بگیرید.

قیمت حمل بار ترافیکی چقدر است؟

بسته به نوع وسیله استفاده شده، مبدا و مقصد دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۴.۱ / ۵. تعداد آرا: ۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

02188926620