نحوه بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی در اسباب کشی

نحوه بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی در اسباب کشی

۵
(۲)

بسته بندی صحیح لوستر در هنگام اسباب کشی

بسته بندی لوستر و سایر وسایل روشنایی یکی از مهمترین کارها در هنگام اسباب کشی است. مسلما مهمترین مسئله در هنگام جا به جایی وسایل در حین اسباب کشی سالم ماندن وسایل در طول راه و رسیدن به مقصد است. در حین اسباب کشی تمام وسایل در معرض شکستن و آسیب دیدگی قرار دارند که لازم است آن ها را به صورت درست و اصولی در ماشین حمل بار قرار داد. اما پیش از این، مسئله مهمتر بسته بندی درست آن ها است که حمل بار را نیز آسان تر می کند.

در بین وسایل خانه برخی از آن ها از دیگر وسایل نیاز به دقت و محافظت بیشتری دارند. این امر عموما شامل وسایل شکننده و شیشه ای می شود، که در میان این وسایل لامپ ها و وسایل روشنایی از دیگر لوازم شیشه ای خانه ظریف تر و حساس تر هستند. به همین دلیل اگر می خواهید این وسایل به سلامت به مقصد برسند باید از بسته بندی درست و ایمن آن ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه نکاتی را عنوان می کنیم که می تواند در بسته بندی لوستر و سایر وسایل روشنایی خانه به شما کمک کند تا بتوانید آن ها را بدون متحمل شدن خسارت به مقصد برسانید.

جداسازی لوستر و وسایل روشنایی

در گام اول شما باید برای بسته بندی لوستر و لامپ ها آن ها را از جایی که نصب شده اند جدا کنید. به دلیل حساسیت این وسایل شما باید این کار را به آرامی و با احتیاط انجام دهید. همچنین از آن جا که این وسایل با برق کار می کنند شما باید نکات ایمنی زمان کار کردن با برق را نیز رعایت کنید تا دچار حادثه و برق گرفتگی نشوید. اگر لوستر شما از انواع جدید و مدرن با جزئیات زیاد است حتما از دفترچه راهنمای آن برای جداسازی بخش های مختلف آن استفاده کنید. البته می توانید بدون جدا کردن قطعات لوستر ان را جا به جا کنید. این کار زحمت باز و بسته کردن لوستر را برای شما کم می کند اما نمی توان خیلی از ایمن بودن این جا به جایی اطمینان داشت.

نحوه بسته بندی لوستر

در هنگام جدا کردن برای بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی سعی کنید تمام قسمت هایی را که قابل جداسازی هستند از یکدیگر جدا کنید و هر کدام را به طور جداگانه پوشش دهید. این کار باعث می شود احتمال آسیب دیدگی وسایل تا حد زیادی پایین بیاید. این امر خصوصا برای لوسترها و لامپ های گران قیمت اهمیت بیشتری دارد. زیرا در صورت آسیب دیدگی این وسایل باید هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض ان ها پرداخت کنید. گاهی نیز شدت خسارات وارده آن قدر زیاد است و یا ممکن است به قسمت های حساس لوستر و وسایل روشنایی آسیب برسد که باید اقدام به تهیه یک لوستر و وسیله روشنایی جدید کرد.

جعبه بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی

پس از این که لوستر و لامپ یا وسایل روشنایی مختلف را جدا کردید، باید برای آن ها یک جعبه مناسب انتخاب کنید. بهترین جعبه ای که برای این کار می توانید انتخاب کنید جعبه ی خود لوستر و وسایل روشنایی است که هنگام خریداری آن توسط کارخانه در آن قرار داده شده اند. این جعبه ها با استانداردهای مناسب که سازنده لوستر و وسایل روشنایی از آن اطلاع دارند طراحی و ساخته شده اند که با قرار دادن در این جعبه ها وسایل روشنایی شما از هر جهت ایمن خواهند بود. پس هنگام خرید وسایل روشنایی جعبه های آن ها را نگه دارید تا برای جا به جایی و اسباب کشی از آن ها استفاده کنید.

در صورتی که به این جعبه ها دسترسی ندارید، می توانید از جعبه های مخصوص اسباب کشی خریداری کنید و برای بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی از آن ها استفاده کنید. برای خرید این جعبه های اسباب کشی منزل باید بدانید که در چه اندازه ای باید آن ها را تهیه کرد تا وسایل مورد نظرتان به خوبی در آن ها جا بگیرند. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های باربری جعبه هایی مخصوص برای بسته بندی لوستر را عرضه می کنند که شما می توانید برای جابه جایی لوستر خود از آن ها استفاده کنید. دیواره ها و اطراف این جعبه ها با یونولیت و ضربه گیرهای دیگر مجهز هستند که باعث می شود لوازم ظریف و شکننده روشنایی با امنیت بالایی در آن ها بسته بندی شوند.

نحوه بسته بندی لوستر

اصول بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی  

پس از انتخاب جعبه مناسب مسئله مهم بعدی قرار دان درست و اصولی وسایل روشنایی در جعبه و نهایتا بسته بندی آن است. بهترین کار برای این منظور استفاده از نایلون های حباب دار است که به عنوان ضربه گیر برای وسایل حساس عمل می کنند. این نایلون ها فشار را از روی وسایل حساس برداشته و در صورت وارد شدن ضربه به آن ها میزان آن را به حداقل می رسانند.

همانطور که پیشتر ذکر کردیم می توانید در اثاث کشی منزل بسته بندی لوستر را به صورت یک جا انجام دهید و بدون این که قطعات و اجزای آن را از هم جدا کنید آن را جا به جا کنید. بهترین وسیله برای این کار استفاده از همین نایلون های حباب دار است. برای این منظور لازم است که تمام قسمت های لوستر را به صورت کامل با این نایلون ها پوشش دهید. در صورتی که قطعات را جدا کرده اید، باید هرکدام از آن ها را به صورت جداگانه در این نایلون های حباب دار قرار دهید.

نحوه بسته بندی لوستر

همچنین می توانید از پارچه ها و کاغذها برای عایق بندی و جلوگیری از ضربه دیدن وسایل برقی در اسباب کشی استفاده کنید. به این صورت که با این کاغذها و پارچه ها به خوبی قسمت های خالی جعبه را پر کنید تا در حین جا به جایی به لوستر و وسایل روشنایی آسیبی وارد نشود. در نهایت برای بسته بندی لوستر و وسایل روشنایی باید جعبه را بسته و با نوار چسب به خوبی آن را محکم کنید و مطمئن شوید که جعبه آن به سادگی باز نمی شود. فراموش نکنید که حتما روی جعبه آن بنویسید که محتوای این شکستنی است تا در حین چیدن در ماشین حمل بار نیز دقت لازم برای قرارگیری این جعبه به عمل آورده شود.

انجام دادن تمام این کارها در اسباب کشی سخت به نظر می رسد و از آن جا که معمولا لوسترها قیمت بالایی دارند باید به اندازه کافی در این کار دقت و احتیاط به خرج داد. اگر انجام دادن این کارها برای شما هراس برانگیز است، می توانید از شرکت های باربری و اتوبار درخواست کمک کرده و بسته بندی لوستر و دیگر وسایل روشنایی را به کارگران متخصص آن ها بسپارید. شما می توانید برای این کار با شرکت حمل و نقل تهران سعادت که در سراسر ایران دارای شعبه های متعدد است تماس بگیرید. این شرکت با بهره گیری از کارگران مجرب و کارآزموده می تواند لوستر و وسایل روشنایی و همچنین تمام اثاثیه های حساس و شکننده شما را بدون خسارت و با بهترین بسته بندی جا به جا کند.

به این مطلب امتیاز بدهید

میانگین ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =

02188926620